Informare autoturisme/ telefoane/ alte imobilizări

Timp de citit: 2:55 min

august 5, 2024

Dorim să vă informăm cu privire la imobilizările corporale pe care le puteți deține pe firmă.

Activele imobilizate sunt bunuri sau alte resurse pe care firma le deține pe termen lung, iar în cazul bunurilor acestea au o valoarea mai mare de 2.500 lei.

Iată câteva exemple de mijloace fixe: terenuri, clădiri, instalații, echipamente de lucru, mijloace de transport, mobilier, servere și sisteme IT, rețele de comunicații.

Bunurile achiziționate sub 2500 lei, vor fi încadrate la obiecte de inventar. În ceea ce privește deducerea lor pe firmă, se aplică aceeași procedură.

  1. În funcție de domeniul de activitate puteți să dețineți orice imobilizare care are legătură cu activitatea desfășurată
  • firmă de IT – laptopuri, computere, monitoare, etc.
  • firmă de transport – autoutilitară, remorci, etc.
  • magazin alimentar – vitrine frigorifice, mobilier (rafturi), etc.
  • și alte exemple
  1. Clădiri

Dacă dețineți o clădire/un imobil/ un teren pe firmă trebuie să aveți în vedere mai multe aspecte:

  • fie să aveți sediu/ punct de lucru în acea locație
  • fie să dețineți imobilul în vederea obținerii veniturilor (exemplu chirie)
  • imobilele trebuie reevaluate la 5 ani (pentru a plăti impozit la primăria Cluj fără penalizări)
  1. Mijloace de transport auto
  • firmele care nu au activitate de transport bunuri/ persoane, au o deductibilitate limitată la autoturismele mici (< 3.5 tone) – TVA 50% și rata de amortizare deductibilă 1500 lei
  • se poate achiziționa un autoturism/ persoană, adică:
      • dacă sunteți unic asociat (angajat sau nu pe firmă) – puteți deține o singură mașină
      • dacă sunteți doi asociați – puteți să dețineți 2 mașini
      • dacă aveți angajați pe funcție comercială (sau alte funcții care necesită deplasarea angajatului) – numărul maxim al autoturismelor trebuie să fie în funcție de numărul angajaților în cauză
  1. Telefoane mobile și alte gadget-uri
  • și în acest caz trebuie să aveți în vedere să dețineți maxim un telefon (alte echipamente)/ persoană
  • dacă vă reînnoiți telefonul, cel vechi trebuie scos din evidență, prin două metode:
      • vânzare – va trebui să vindeți echipamentul la prețul pieței (în funcție de gradul de uzură/ vechime/etc)
      • casare – imobilizările se pot casa dacă aveți dovadă că acestea nu se mai pot folosi (sunt defecte), fiind necesare un deviz/ raport de service

Vă rugăm să țineți cont de faptul că nu puteți să achiziționați orice obiect pe firmă. Toate bunurile, activele cumpărate trebuie să contribuie direct la desfășurarea activității și la obținerea veniturilor.

Important!!! 

Bunurile precum mașini/ telefoane/ laptopuri se pot deține una/ persoană. În situația în care aveți mai multe, achiziția lor trebuie să fie justificată!!!

De exemplu, nu se vor putea deduce următoarele bunuri, doar în situații de excepție în care achiziția lor este justificată:

  • televizor
  • aspirator
  • frigider
  • mobilier (de bucătărie, de dormitor/ dressing; este permis mobilierul comercial precum birourile, rafturile, scaune, mese de ședințe, etc.)
  • aparat foto (în funcție de activitatea desfășurată)
  • etc.

În acest sens, când doriți să faceți o astfel de achiziție, vă rugăm să vă asigurați că bunul poate fi dedus pe firmă sau să reveniți către noi pentru confirmare.

Cereți informatii despre " Informare autoturisme/ telefoane/ alte imobilizări " !

Contactați-ne

Articole asemanatoare

Informare AMENZI SAF-T

Timp de citit: 0:47 min

Mai jos regăsiți câteva informatii generale despre SAF-T: SAF-T (Standard Audit File for Tax) este un standard internațional creat pentru a facilita procesul de audit și control fiscal al autorităților fiscale. Este…

Vezi articol

Informare cheltuieli de protocol & cheltuieli team-building

Timp de citit: 2:55 min

Informații generale privind cheltuielile de protocol și cheltuielile generate cu ocazia team-building-ului. CHELTUIELILE DE PROTOCOL sunt cheltuieli legate de acordarea de cadouri, tratații și mese partenerilor de afaceri în scopul consolidării sau menținerii relațiilor de afaceri.   Documente justificative pentru a putea deduce cheltuielile de protocol este necesară întocmirea unui referat (document întocmit prin care…

Vezi articol

Informare cheltuieli de deplasare și delegație

Timp de citit: 1:49 min

Informare cheltuieli de deplasare/ delegație Informații generale legate de efectuarea deplasărilor pe firmă.  Cheltuielile efectuate cu ocazia deplasării (delegării) sunt deductibile dacă au la baza o documentație privind: Decizia privind…

Vezi articol
Lemontax

Lemontax

Este inchis

Lemontax
Bună👋
Cu ce te putem ajuta azi?
Începeți conversația cu:
chat